نقش و کاربرد فناوری‌ نوین RS در بیمه کشاورزی
 
تاکید بر نقش مهم فناوری RS در صنعت کشاورزی و بیمه کشاورزی و بیان فواید آن جهت پیشبرد هرچه بهتر اهداف صندوق بیمه کشاورزی توسط جناب آقای مهندس تورج سعیدی و دکتر حسن مطلبی در برنامه رویش از شبکه ملی آموزش
در تاریخ 22 خرداد 1400 جناب آقای مهندس سعیدی، عضو هیئت مدیره صندوق بیمه کشاورزی، به مناسبت هفته جهاد کشاورزی مهمان برنامه رویش بودند، طبق صحبت‌های ایشان بیمه یکی از حلقه‌های مهم در حوزه مدیریت ریسک می‌باشد و خوشبختانه در 37مین سالگرد تاسیس صندوق بیمه کشاورزی بیش از 149 موضوع بیمه‌ای در برابر بیش از 240 خطر از طریق سامانه (CS) یا سامانه جامع صندوق بیمه کشاورزی، که توسط مهندسین خبره شرکت نوین‌پرداز ژیرو پیاده‌سازی شده‌است، بیمه می‌شوند.
ایشان در ادامه فرمودند به دلیل نیاز به ارائه خدمات با سرعت و دقت مطلوب به بیمه‌گزاران استفاده از فناوری ماهواره‌ای سنجش از دور جهت اطلاع از دیتای مورد نیاز در هر لحظه ضروری است.
صندوق بیمه کشاورزی تنها نهاد کشور است که همه روزه و در بازه 3 تا 5 روزه تمام کشور را عکس برداری کرده و اطلاعات به دست آمده را ارزیابی می‌کند.
همچنین جناب آقای مهندس ضیا، مدیرکل فناوری اطلاعات صندوق بیمه کشاورزی، افزودند که از سال 1395 این صندوق با همکاری شرکت نوین‌پرداز ژیرو طراحی سامانه جامع CS را آغاز نموده که مشتمل بر بیش از 24 زیر سامانه می‌باشد و با ارتباط مستقیم و آنلاینی که با سامانه‌های مرجع کشور همانند سامانه ثبت احوال، سازمان ثبت اسناد، سازمان هواشناسی، پنجره واحد کشاورزی، سامانه‌های بانک کشاورزی و سایر سامانه‌های مرجع دارد، ارائه سرویس‌های خود همچون صدور بیمه نامه،ارزیابی خسارت، ارزیابی‌های ماهواره‌ای، پرداخت آنلاین غرامت و... را به صورت سریع و برخط انجام می‌دهد.
از موضوعات بسیار مهم برای صندوق بیمه کشاورزی در سامانه جامع استفاده از فناوری‌های ماهواره‌ای و سنجش از دور است که ارزیابی‌های خسارت از طریق آن انجام می‌شود.
دکتر حسن مطلبی، کارشناس مسئول اداره کل فناوری اطلاعات صندوق بیمه کشاورزی با تاکید برضرورت استفاده از فناوری جدید RS دربررسی و ارزیابی موارد بیمه شده در سراسرکشور افزودند که ارزیابی مزارع و باغات توسط نیروی انسانی بسیار زمان‌بر و طاقت فرسا و در بعضی موارد غیر ممکن خواهد بود.
ایشان افزودند از مزایای دیگر سنجش از دور براورد شاخص‌های هواشناسی می‌باشد که این امکان وجود دارد در هر نقطه از کشور به این شاخص‌ها دسترسی داشته باشیم و بررسی خسارت با دقت بیشتری انجام شود.
قابل ذکر است که استفاده از سامانه‌های GIS و RS که از تکنولوژی‌های به روز و پیشرفته دنیا می‌باشند و به پیشبرد بهتر و سریعتر اهداف سامانه جامع بیمه‌کشاورزی کمک شایانی کرده‌است، جزو اهداف توسعه‌ای سال 1400 شرکت نوین‌پرداز ژیرو می‌باشد.
 

سامانه مدیریت امور پژوهشی

مدیریت آسان تمامی فعالیت‌های پژوهشی شما

امکانات سامانه

سامانه مدیریت محتوای ژیرو

ساخت ساده و سریع، سایت و پرتال‌های سازمانی

بدون نیاز به دانش برنامه‌نویسی و فنی

بر اساس استانداردها و تکنولوژی‌های روز دنیا

امکانات سامانه

سامانه ژیرو کنفرانس

ساماندهی یکپارچه

کنفرانس‌ها، همایش‌ها و رخدادها

امکانات سامانه

سامانه مدیریت امور ادارات

وزارت آموزش و پرورش

شرکت آب و فاضلاب

صندوق بیمه کشاورزی اداره کار و امور اجتماعی اطلاعات بیشتر
COPYRIGHT © 2006-2021 Jiro. All rights reserved